maandag 23 maart 2009

werken

Hallo!
Helaas komt er de tijd weer aan dat we moeten gaan werken. Ook hier zijn geen geldbomen!

Ik heb een prachtige baan gevonden! Ik word 2e man in keuken van chef Alain Fabrègues , in restaurant ' loose box ', in het plaatsje Mundaring. ( 35 km ten oosten van perth ) Dit is een zeer bekende Franse chef! Hij is de enige franse chef die een Meilleur ouvrier de France heeft gekregen buiten frankrijk! ( en weinig franse chefs hebben deze. alleen mannen zoals ducasse , bocuse , etc. Je moet maar een google-en om te zien wat dit is). Hij heeft in 1994 en 2004 de merite agricole en merite national gekregen ( geridderd , culinair door de president ). Zijn restaurant is 2 keer verkozen tot beste van heel australie. Hij is meerdere malen gekozen tot beste chef van australie. etc,etc.Ik had een open sollicitatie naar hen gestuurd. Ik had geen idee of er iets vrij was wat bij mijn kwalificatie's en ervaring zou passen. Ik werd gebeld , en gevraagd om een paar dagen mee te draaien. Dat ging heel goed , en ik heb deze baan aangeboden gekregen. Hetgeen wat er gekookt word , is van een buitencategorie. Ik dacht dat ik al veel had gezien , maar dit was meer dan perfect !. De klassieke Franse keuken in de 21e eeuw , met moderen toetsen en tot in de perfectie uitgevoerd.Hij is de Cees helder / cas Spijkers van Australie. Ik heb begrepen van een paar koks , dat als michelin in australie sterren zou geven , dat dit restaurant er 3 zou hebben! Je moet eens op hun website kijken: www.loosebox.com.au anders even google-en hè!.....Dan zie je hoe de gerchten eruit zien , etc. Mensen vliegen speciaal vanuit alle plaatsen vd wereld naar hier om te eten! Dat zegt genoeg denk ik........Je kunt wel bergrijpen dat ik hier heel veel zin heb om te gaan werken . Het is hard en zwaar , maar dat maakt niet uit hè! Als ik dit een jaar kan doen , dan heb ik zoveel bij geleerd...... En als we later proberen om ons eigen restaurant te beginnen , dan geeft dit extra naam aan ons restaurant , etc , etc. Werktijden zijn niet verkeerd: Maandag en Dinsdag gesloten. Woensdag t/m zaterdag aleen diner. Beginnen werken om 12:00 tot 24:00 uur. Zondag aleen lunch. beginnen werken om 09:00 tot 18:00. 6 weken vakantie per jaar. Warvan 4 weken aaneengesloten tijdens kerst en oud&nieuwjaar. Goed salaris. Alleen maar degustatie menu van 8 gangen! Geen a la carte !! Dat is allemaal niet verkeerd he!! Het is een aparte wending in mijn carriere!! Ik begin volgende week woensdag. Om iets te kopen voor ons zelf gaat nu nog niet. Het probleem is dat waneer je geen baan hebt , dat je niet kan lenen bij de bank. daarom ben ik blij dat ik nu een baan heb. Dan kunnen we bijv mischien over een paar maanden al een lening aanvragen. Want een eigen zaak , dat is nog steeds wat wij later willen. Maar ik ben ook heel blij dat ik nu deze geweldige ervaring kan opdoen. Dat maakt de toekomst alleen maar beter!!
Groetjes,
ramon en Tanja

2 opmerkingen:

  1. hee ramon en tanja ,hoe is het daar down under?ik lees net je laatste berichtje over je nieuwe baan,klinkt heel erg goed!!als we willen komen eten moeten we zeker wel ff vantevoren reserveren zeker??? hier gaat alles z`n gangetje.we hebben sinds een week of 6 een hondje,quincy is de naam,hartstikke leuk hondje,kinderen zijn er helemaal gek mee,elke en ik ook wel.nou tot een volgend berichtje,groetjes van ons allemaal,en ook van ons ma,houdoe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ramon en Tanja,

    Wij kregen van Jorn jouw mail doorgestuurd en even ook op deze site gekeken.

    TOPPIE!!!! zeg dat is niet mis.

    We wensen je heel veel werkplezier en vele leerzame momenten om weer te onthouden.

    Juste en Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen